Pages

Tuesday 25 September 2012

Invisible kah aku..??

Assalammualaikum W.B.T
 
Macam dah lama tak buka blog. Nak BW pun tak sempat. Apatah lagi nak update entri baru. Ketenangan jiwa agak terganggu seketika memandangkan aku dah mula berada di department baru. Kawan-kawan...?? So far okay la ** tu jawapan ikut akal...kalau ikut hati "diorang memang terrible!! ** Aku malas nak ambil port sangat hal diorang. Aku buat kerja aku sudah. Agak-agak bosan tahap tepu, aku pergi la membawa diri ke department lama aku. Mengadu nasib..huhu >_<
 
Petang semalam, tengah sibuk siapkan kerja, tetiba diorang ni dok borak-borak tentang makan. Aku dengar jelah. Memang takkan menyampuk. Kedengarannya macam nak buat potluck. Riuh la dok borak-borak, bincang-bincang dan yg seangkatan dengannya. Aku bukan tak nak menyampuk. Tapi, aku masih belum rasa yg aku sebahagian dari mereka. Jadi, malas la nak cakap banyak-banyak. Diam jelah. Buat cara "orang baru" walaupun aku dah lama kenal diorang since kerja di sini.
 
The most fabulous part was, aku macam di "invisible" kan. Diorang bercakap macam aku tak wujud kat sini. Takde la nak ambil hati sangat sebab aku pun tak la berminat nak join pun. Cuma, bila bercakap bab adab, aku rasa macam kurang adab kot diorang buat aku macam ni. Tunggulkah aku di sini...??
 
Dylla, breath....baru first day. Esok lusa okay la tu. Mungkin diorang belum biasa ada staff baru. Ataupun mungkin diorang fikir aku yg tak nak layan memandangkan aku tak banyak bunyi kat sini.
 
 
p/s : merungut...???
 
 
 
 
 
~ Dylla Abas ~
 
 

 

11 comments:

IntaNBerliaN said...

alahaiii siannya.. sabar ye dylla.. lama2 mesti ok..

ayut said...

lumrah dunia bekerja...sabar yer..merungut cikit xpe..janji keje jln..hihi :)

MizzTina said...

awk kena biasakan keadaan dgn diorg.. kena bergaul.. :)


bykkn bersabar..kdg² diorg kerek dgn org baru..

Anonymous said...

sabar2 dulum, nnti2 oklah tu

Kakzakie Purvit said...

Mereka yg pegang jawatan senior di situ sepatutnya kena berhemah. Dia kena jaga hati staff baru. Org baru mestilah agak malu. Kalau kakak biasa ingatkan org lama jgn buat org baru tak selesa. Kena sama-sama.

Sabar sikit ye Dylla.. kesian kakak baca N3 ini.

Unknown said...

mmg xpatut lah diorg x ajak dylla utk join ckp2 diorg pasal portluck tu kan.. kalau Queen kat tempat dylla pun sure malu2 dan segan je nak nyampuk sbb org barukan.. of coz yg lama tu kena invite dan inform kita yg baru xtau apa2 ni kan? erm... x patut! sbaar eh dylla

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi,biasalah tu..mulut org..

Zana Adieyza said...

sabar yer dear.. biasalah bila masuk tmpt baru, mesti x biasa lagi kan.. xmo fikir bukan2 k..

3no gr33ny said...

mungkin sahabat Dylla kena cuba beramah dulu..huhu

Kancil 8349 said...

situasi baru nie yang bikin kita malu..orang kata kita sombong tapi sebenarnya kita malu...ingat dulu Kancil mula posting di SK Batu Payong...Cikgu Gen2Merahlah yang memula tegur Kancil

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

la siannyer dylla...sabar bebanyak yer...org lama mmg selalu buat org baru mcm tu