Pages

Monday 10 September 2012

Kisah Aku dan Hari Isnin

Assalammualaikum W.B.T
 
Isnin. Datang lagi seperti biasa. Tapi, tak seperti biasa...Isnin kali ni aku masuk lewat ke pejabat...huhu >_< Ada masalah kesihatan sikit pagi tadi. Apapun, alhamdulillah...sebab aku dah semakin pulih. And now, I'm in the office!!
 
Hari ni mood agak swing sikit la. Ura-ura yg mengatakan aku akan bertukar department, semakin menjadi kenyataan. Menanti bos aku berjuang habis-habisan untuk pertahankan aku kat sini. Kalau tak berjaya, memang sampai sini jelah jodoh aku dengan department yg paling best yg pernah aku join. Semangat nak buat kerja tu kejap ada kejap takde. Bila tengok tray dah menimbun dengan pelbagai outstanding, terus rasa semangat nak buat kerja. Tapi, bila teringatkan perkara 'transfer' tu, terus jadi moody. Adoiii...apala nasib!
 
Memang la orang kata rezeki tu ada di mana-mana. Tak kisah la kerja apa pun asalkan halal. Betul. Aku setuju. Tapi, bukan la nak kata aku cerewet sangat. Cuma aku rasa, environment bekerja tu penting juga. Kalau dah environment pun tak membantu, macam mana aku nak bekerja dengan penuh dedikasi...?? Alasan kah itu...?? Hmmm...lebih kurang juga la. Dan sedih sebenarnya kalau betul-betul kena transfer nanti. Bayangkan nak bekerja dengan orang-orang yg 'bukan dikalangan kita'...? Spoil betul la....
 
Dan hari ni, walaupun penuh dengan agenda makan-makan, tetap tak mampu nak memulihkan mood aku ni. Tak bersyukur ke...? Bukan tak bersyukur. Tapi....hmmm, takpe la. Aku pun tak boleh la nak tulis lebih-lebih. Kang melibatkan syarikat...tak elok juga kan. Apa yg aku boleh tulis kat sini, aku dah tulis pun kat perenggan-perenggan yg atas tu...huhu (",)
 
 
p/s : life must goes on...don't ever give up, Dylla....kata-kata semangat si dia beberapa hari yg lepas...tapi, tetap rasa tak bersemangat..hahahahaha
 
 
 
 
 
~ Dylla Abas ~
 
 

9 comments:

IntaNBerliaN said...

pe2 pun hrp ianya yg tbaik utk dylla :-)

Unknown said...

ala standard la tu, kene tukar department. saya dulu kene tukar pejabat. kat negeri lain pulak tu,, -.-"

3no gr33ny said...

mungkin di sana nanti lebih baik..positif tau sahabat =)

ainraus said...

sabar awak ehh. nak buat macam mana. makan gaji kan? :(

Dylla Abas said...

@IntaNBerliaN : aminnn :)

Dylla Abas said...

@Ejam Ejam : hmm..betul..pernah je lalui situasi ni...tapi environment kat sini mmg melemahkan semangat sebenarnya kalau kena tukar department..huu :p

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : tak tahu la nak cakap lebih baik atau sebaliknya..melihatkan keadaan sekarang, takde kebaikan rasanya kena masuk department tu..

Dylla Abas said...

@ainraus : tulah...makan gaji..redha jelah :(

MizzTina said...

byk² sbr..tp klu mmg kena tkr dept, kenala redha.. keje sungguh².. rsnya mmg adat la klu tkr dept kan..