Pages

Thursday 13 September 2012

Minggu Makan-Makan : Part 2

Assalammualaikum W.B.T
Semalam dah makan banyak. Dan pagi ni perut terasa amat lapar. Tengah menaip entri ni pun dia dok bunyi-bunyi minta diisi. Nak kena cari sesuatu ni. Kang tak boleh fokus pula nak buat kerja..hehe >_<
Sepanjang minggu ni memang penuh dengan aktiviti makan-makan. "Openhouse Department" sana-sini. Pelbagai menu. Pelbagai ragam. Kemeriahan Raya masih terasa bila lagu-lagu raya berkumandang di corong-corong speaker...huhu (",) Apapun, mood raya sebenarnya dah lama berlalu. Cuma bila melihat masih ada hidangan lemang dan rendang, mood tu tetiba je datang balik.
Apa yg menariknya tentang openhouse ni ialah konsep potluck. Masing-masing bawa menu masing-masing. Best la kan dapat rasa masakan kawan-kawan ofis. Aku...??? Bawa perut je...hahaha


Bermula dengan jamuan raya di Registrar's Office yg diadakan pada hari Jumaat lepas. Jamuan ni sebenarnya diadakan di kalangan kitaorang je. Tapi, sebab makanan terlebih, jadi kami pun panggil la beberapa department yg berdekatan. Jiran-jiran kena diutamakan, ye tak..? Hee ^_^



Kemudian, hari Isnin tu ada openhouse department di Fakulti TARSOG (Tun Abdul Razak School Of Government) dan juga openhouse department kolaborasi antara CLMS (Centre for Language & Malasian Studies) & CEL (Centre of English Language). Banyak menu yg disediakan. Terlalu banyak sampai aku tak tahu nak makan apa.


Selasa pula openhouse department di ICT. Boleh tahan juga orang-orang ICT ni punya menu. Siap ada nama-nama khas untuk setiap menu lagi. Macam-macam la diorang. Tapi memang kreatif la. Yg penting, makanannya sedap!
















Dan semalam, giliran kami pula yg buat openhouse department ni. Kolaborasi beberapa department di seluruh blok B@capsquare ni. Memang meriah. Banyak gile gambar yg aku ambil. Setiap sudut, setiap gaya, setiap acara, asalkan aku boleh snap...aku snap je. Sampai diorang cakap aku gile kamera. Tak kisah...gile kamera ke apa ke..asalkan aku happy dapat buat apa yg aku suka.

Okay...aku nak bersiap-siap untuk ke satu lagi openhouse hari ni. Gile murah rezeki minggu ni. Hari-hari dapat makan free. Alhamdulillah.


Photobucket

6 comments:

MizzTina said...

yg putih tu boot ke kasut? nmpk cntik

IntaNBerliaN said...

wah.. nampak meriah je... stail p[otluck ni pun ok kan :-)

maszull said...

assalamualaikum dylla....wah bestnya buat jamuan macam ni meriah...:)

Dylla Abas said...

@MizzTina : yup..mmg boot pun >_<

Dylla Abas said...

@IntaNBerliaN ; tulah...best gile buat openhouse dgn potluck mcm ni...mcm2 menu boleh rasa :)

Dylla Abas said...

@maszull " w'salam mama...lebih meriah lagi bila makin lama makin ramai org yg dtg ^_^