Pages

Thursday 20 September 2012

Kaki Ngadu

Assalammualaikum W.B.T
 
Selamat pagi semua. Alhamdulillah. Bertambah sehari lagi usia kita. Bersyukur ke hadrat Illahi kerana masih diberi peluang untuk terus memperbaiki diri dan beribadah kepada-Nya. Dah lama tak update entri awal pagi macam ni. Terasa pelik dengan diri sendiri...hee >_<
 
Sebenarnya nak bercerita tentang si kaki ngadu. Pasti korang tahu kan apa itu kaki ngadu. Masa kecil dulu, aku suka panggil adik bongsu aku tu kaki ngadu. Sikit-sikit nak mengadu. Pantang jadi hal, cepat je dia cari mak atau ayah untuk mengadu. Tak sporting langsung. Tapi, kisah budak-budak ni bila dikenang semula memang la rasa nak ketawa sorang-sorang kan. Tapi, apa halnya pula jika kaki ngadu ni melibatkan orang dewasa...? Di kalangan kawan sekerja...? Menjengkelkan.
 
Pagi ni, bos aku ** dah jadi ex-boss pun...sedih =( ** bagitau tentang hal dirinya didatangi oleh "mak tiri universiti" petang semalam ** mak tiri tu merujuk kepada HR Manager di sini...huhu ** Al-kisahnya, bos baru aku mengadu kepada HR Manager  tu akan perihal aku yg masih tak datang lapor diri. Sepatutnya aku dah berpindah ke department baru hari Selasa lepas. Tapi, hari Jumaat sebelumnya aku ada datang berjumpa dengan dia untuk meminta tempoh seminggu sebelum aku bawa segala harta benda aku ke department tu. Ada beberapa outstanding yg nak diselesaikan, termasuk la perkara "hand-over" kerja. Dan dia pada masa tu okay je. Katanya, dia akan feedback aku sekiranya HR tak setuju. Makanya aku kena pindah cepat la. Tapi, takde apa-apa feedback. No news is a good news la kan. Jadi, aku ada la masa nak mengemas apa-apa yg patut.
 
Tapi, bila ex-boss dah cakap macam tu, aku jadi musykil sekejap. Kaki ngadu ke bos baru aku tu...? Mengadu kat HR Manager lak tu. Adoiii...macam budak kecil la. Malas nak layan la orang yg main ngadu-ngadu ni. Letih. Tapi, takpe la. Nanti aku pergi jumpa dia. Kalau betul dia tak puas hati sebab aku tak pindah barang lagi, aku akan pindah la secepat yg boleh. By the way, tinggal sehari je lagi untuk minggu ni. Apa la nak berkira sangat.
 
 
p/s : kesian tengok ex-boss yg semakin sibuk dengan task barunya...bos, sori sangat tak dapat nak tolong =(




~ Dylla Abas ~ 

9 comments:

MizzTina said...

mcm tu pulak.. haishhh

QA's ~ mamapapa said...

hrrmmmm..memang boring la klau ada kaki ngadukn..tp blh try clarify kn..manela tau cuma misundrstanding :)jmput follow kmbali :)

Anonymous said...

mana2 temapt keje mesti ada org yg mcm ni, just buat x tau je lah N sabar

IntaNBerliaN said...

laaa siannya.. mcm2 peel kan...

maszull said...

assalamualaikum dylla....x suka kalau ada org yg berperangai mcm ni...:)

Unknown said...

mmg sgt sakit hati kalau ada org yg kaki ngadu mcm ni.. dah pernah kena dulu.. serik!

Nora Karim said...

sabar je la... biasalah... dlm mana2 kompeni pun mmg akan ada org mcm tu...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

sian nya..
sabar la yea, ujian di tempat keje..
doa banyak2.. insyallah Allah ubah keadaan

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hurmm mcm2 peel kan