Pages

Thursday 13 September 2012

Belajar Menerima Hakikat

Assalammualaikum W.B.T
 
Redha. Sama la juga maksudnya dengan menerima hakikat, kan? Okay. Sekarang ni aku dalam proses untuk belajar menerima hakikat yg aku tak nak ia terjadi. Tapi, apakan daya. Kun fayakun, jadi maka jadilah. Suka atau tidak, hakikat yg telah ditentukan ini kena la diterima.
 
Macam berat sangat bunyinya ye...? Takde la. Hal kecil je pun. Memang dah sahih aku ditukarkan ke department yg aku tak nak sangat tu. Surat pun dah dapat pagi tadi. Tapi aku minta extend sampai hujung bulan ni. Banyak benda nak kena settle. Takkan nak handover kerja yg separuh jalan, kan? Cubaan mengontrol emosi sedang melanda kini. Memang macam-macam rasa ada. Sedih. Tak puas hati. Memberontak. Tapi, takkan nak pergi buat rusuhan lak, kan?
 
Memang ramai orang kata, rezeki tu tak kisah la kat mana-mana, yg penting halal. Mungkin ada hikmah atas apa yg berlaku ni. Tapi, aku masih belum nampak hikmahnya. Takpe la, Allah S.W.T lebih tahu apa yg terbaik untuk diri aku. Walaupun sedih, aku tak boleh la nak mengalah. Kalau rasa tak boleh sangat, resign je. Cari kerja lain....hahahaha >_<
 

 
 
 
Photobucket

8 comments:

azievee said...

Semoga dapat menyesuaikan diri di tempat baru...mula2 mmg payah skit..

Kakzakie Purvit said...

Masih muda dik... cari kerja dulu baru resign. Jangan bertindak terburu-buru. Teruskan dulu mohon padaNya moga segalanya baik belaka.

maszull said...

assalamualaikum dylla...kena bersabar pada mulanya barulah dapat menyesuaikan diri kita ditempat yg baru...:)

Dylla Abas said...

@azievee : insyaAllah...harap2nya mcm tulah..

Dylla Abas said...

@Kakzakie : hmm...sy pun memang plan macam tu..tapi buat masa ni stay dulu la...tgk keadaan macam mana :)

Dylla Abas said...

@maszull : w'salam mama, sy mmg tgh belajar b'sabar ni..harap2 boleh bertahan..hee :p

TiranaAduka said...

Assalamualaikum wbth...
sabo....je la...lagi pun dylla masih muda ...banyak lagi masa untuk buat pilihan yang terbaik.....

Dylla Abas said...

@TiranaAduka : hee..takpe...sebenarnya hal kecil je..biasa la hati ni suka bikin propa :)