Pages

Monday 14 January 2013

Rompakan Lagi

Assalammualaikum W.B.T
 
Pagi-pagi masuk ofis, aku dikejutkan dengan berita yg kurang enak. Beberapa department di sini telah dimasuki perompak. Dan hasilnya, beberapa buah laptop telah hilang. Kejadian ni bukan pertama kali berlaku di sini. Sebelum ni pun pernah jadi juga. Dan memang laptop juga yg menjadi sasaran perompak tu.
 
Kali ni, bila Finance Department yg menjadi sasaran, aku macam agak cuak juga. Yelah, bila perompak masuk department ni, mesti diorang selongkar semua kan. Tapi, nasib kitaorang kat sini, hanya 2 buah laptop milik company yg hilang. Lain-lain tu alhamdulillah. Selamat. Walaupun ada seorang staff kat sini yg dengan tak rasa bersalah meninggalkan duit yuran student di dalam drawer yg tidak berkunci! Mujurlah perompak tu "gelap mata". Kalau tak, beribu juga yg hilang tu.
 
Keadaan agak kalut juga pagi tadi. Aku yg tiba agak lewat hanya mampu mendengar jelah. Tak tahu nak menyampuk part mana. Apa yg pasti, tempat aku selamat. Drawer aku pun takde tanda-tanda dipecahkan. Alhamdulillah.
 
Oh ye, part yg paling menarik aku rasa dalam cerita ni ialah apabila diberitahu, perompak tu telah memadam dulu sistem CCTV kat building ni. Hebat, kan?? Pasti perompak tu familiar sangat dengan environment UniRazak ni. Well-planned. Apapun, aku harap kes ni boleh diselesaikan. Takkan la company nak tanggung kerugian je. Walaupun kemungkinan besar nak dapat semula apa yg dah hilan tu amat tipis, sekurang-kurangnya orang yg buat semua ni mendapat balasan yg setimpal.
 
 
p/s : okay...kena sambung buat kerja...Rabu nak kena audit...pengsan!
 
 
 
~ Dylla Abas ~
 


2 comments:

MizzTina said...

makaih..bijak btl.. mesti dia dh study btl² area tu.. awk tu kena jaga² tau

L said...

tudia.. bhaya kan skrg.. org boleh rompak sesuka hati je. haish..