Pages

Thursday 10 January 2013

Berakhirnya Sebuah Kisah

Assalammualaikum W.B.T

Tajuk kemain...!! Hee...apapun itulah realitinya. Realiti yg harus aku hadapi kini. Tapi, tak bermakna bila berakhirnya sebuah kisah itu, hidup aku akan turut berakhir. It was a part of my life. And that part have to be eliminated so that I can move on.

Apapun, sesungguhnya aku bersyukur kerana kisah itu tidak menjejaskan diri aku. Aku masih mampu untuk terus tersenyum meskipun masih berbaki rasa sakit dalam diri. Well, Dylla...past is past. Lets bygone be bygone. Suka ataupun tidak, kisah itu telah tercatat dalam "diari" hidup aku sejak dari loh mahfuz lagi.

Kalau dulu, aku boleh dikategorikan sebagai manusia yg lemah, tidak mampu untuk redha dengan segala ketentuan-Nya, kini, walaupun tidaklah begitu tabah, tapi aku mampu untuk menghadapinya. Tipu la kalau cakap tak sedih. Tapi, kesedihan tu tak kekal lama. Sebab..?? Aku dapat 1001 kebaikan di sebalik kesedihan itu.

Sesungguhnya, Allah S.W.T itu memang Maha Adil, Maha Penyayang serta Maha Mengetahui. Apa jua yg berlaku, adalah sebaik-baik perancangan-Nya. Biarpun ada masanya dalam hati ni terdetik, "kenapa semua ni terjadi pada diri aku...?" tapi aku tetap yakin, there's always a reason on every single thing happens. Jadi, inilah hikmahnya. Ketenangan. Siapa je yg boleh bagi kalau bukan DIA...kan??

Dan Allah S.W.T telah menggantikan kesedihan itu dengan sesuatu yg tak dijangka. Yg mampu melahirkan rasa syukur yg tidak terhingga terhadap-Nya. Terima kasih ya Allah...besar sungguh nikmat yg telah KAU kurniakan ini (",)


p/s : no more "Sang BF" in my life...he left already...but it replaced with "Bakal Suami"...in shaa Allah...pray for my best ye kawan-kawan >_<



~ Dylla Abas ~

17 comments:

MizzTina said...

sabar byk² ye..ada yg lbh baik menanti

Unknown said...

pk positif dylla.. Setiap yg berlaku ada hikmahnya... dan sesungguhnya setiap yg berlaku itu Allah jua yg Maha Mengetahui sbb dialah sebaik-baik perancang.. redha dan bersyukur dgn apa yg berlaku krn pasti ada sinar utk kita kemudian...

new hope said...

think positif ok

KLIK nasib murid sk surat ibubapa

Unknown said...

Chaiyo! Chaiyo!

Dylla Abas said...

@MizzTina : in shaa Allah...sdg b'sabar ni..huu :p

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : betul tu Queen..thanks..bila fikirkn blk..dugaan Queen lebih besar kot..so xpe..sy ok je..akan sentiasa positif :)

Dylla Abas said...

@new hope : tq :)

Dylla Abas said...

@Cik Biru : baik Cik Biru >_<

L said...

xpe.. L ade.. huhu.. la tahzan..=)

3no gr33ny said...

teruskan hidup dengan semangat walau apa pun yang terjadi

3no gr33ny said...

jom ...!!

http://3nogr33ny.blogspot.com/2013/01/hanif-idrus-giveaway-2013-segmen.html

azievee said...

bertabah la...mungkin ada yg lagi terbaik untuk dilla

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sabar bebanyak yer dylla..pasti ada lebih baik lepas ni

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : in shaa Allah (",)

Dylla Abas said...

@azievee : hee..sdg b'tabah ni :p

Dylla Abas said...

@Wanieys a.k.a IbuQalief : in shaa Allah...amin :)

Dylla Abas said...

@L : yup...L n semua kwn2 dlm blog ni kn ada...no need to be worried :)