Pages

Tuesday 15 January 2013

Kerja Sampai Mati

Assalammualaikum W.B.T
 
Ye ke nak kerja sampai mati ni, Dylla..?? Eh, memang tak la. Cuma bila tengok kerja dah menimbun atas meja ni buat aku terfikir macam tu...hee >_< Apapun, selamat bekerja untuk semua kawan-kawan blogger yg sedang bekerja. Kerja rajin-rajin ye!
 
Hari ni merupakan hari busy aku kot. Sebelum aku betul-betul busy, aku update dulu la blog ni. Kang tunggu petang memang nan hado la jawabnya. 1st thing yg aku kena buat kejap lagi - filing! Arghhh...paling tak suka kerja ni. Dok kumpul dokumen tu sampai membukit, lepas tu filing sekaligus. Memang la tak syok kan. Tapi tulah...nak buat filing hari-hari pun tak juga. Muak nak ngadap rak fail tu.
 
Lepas tu, pukul 11.00 pagi nanti ada meeting dengan Presiden. Okay. Part ni pun aku tak suka juga. Jenuh nak dengar dia beliau membebel sat lagi ni. Nama meeting nya New Year Address. Kengkononnya ucapan untuk pembukaan tahun baru. Tapi, memang berani jamin la bukan sekadar ucapan tahun baru. Memang semua benda la nanti beliau akan perdengarkan. Tadah jelah telinga nanti.
 
Mungkin meeting tu sampai lunch hour kot. Lepas lunch nanti, kena sambung update QP dan semua report yg ada. Part ni aku suka. Bukan sebab kerja dia senang ke apa ke. Tapi sebab benda ni memang sentiasa update. So, tak la susah sangat nak buat. Tak la sampai nak pening-pening kepala kan. Hopefully audit esok takde masalah la hendaknya. Walaupun sebenarnya dalam kepala otak ni dah nampak dah bayangan NCR menari-nari depan mata. Haish!
 
 
p/s : breakfast Milk-shake Bun dengan teh o panas...layan gak (",)
 
 
 
 
~ Dylla Abas ~


2 comments:

MizzTina said...

jgn stress² ye..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

selagi hidup kerja kerja kerja betul kan