Pages

Monday 24 December 2012

Oppsss...I Did It Again

Assalammualaikum W.B.T
Apa pula yg kau dah buat lagi ni, Dylla...?? Oh, sebelum tu...moga semua kawan-kawan sentiasa berada di dalam lindungan-Nya selalu...amin. Okay...berbalik kepada tajuk entri, hari ni merupakan Isnin ketiga aku buat perangai. Berturut-turut pula tu!
Buat perangai...?? Iye...sejak aku masuk department baru ni, semangat nak datang kerja tu on-off. Bila memikirkan terlalu banyak kerja yg perlu disiapkan, aku paksa juga la diri ni pergi kerja. Kalau tak, memang melepek jelah kat rumah. Bangun tidur pun macam nak tak nak. Dah bangun pun masih dok melingkaq atas tilam tu.
Ya Allah, gile pemalasnya aku!! Astaghfirullah...bukan niat nak jadi malas pun. Cuma semangat bekerja tu merudum jatuh! Mungkin ke sebab faktor hujung tahun...?? Hmm, tapi tak juga. Hujung tahun lepas aku okay je. Kawan-kawan kat department ni okay, cuma environment bekerja tu melemahkan semangat. Serius takde mood nak datang kerja. Ni pun, aku gagahkan juga diri ni nak menghadap kerja yg menimbun.
Isnin 2 minggu yg lepas, aku amek cuti "emergency" sebab nak meraikan birthday mak aku. Isnin lepas pula, aku terpaksa mc sebab sakit mata. Dan Isnin hari ni, aku masuk lewat...dengan alasan yg aku pun tak tahu munasabah ke tak. Rekod attendance hari Isnin memang hancus la..!! Ni kalau kena panggil dengan bos, aku pun tak tahu nak jawab macam mana. Buat perangai tahu, tapi suruh menjawab tak tahu ek...huhu >_<
Kawan-kawan ada tips mujarab tak macam mana nak mengembalikan semangat bekerja...?? Tolonglah share...teruk sangat dah aku ni.
Google



~ Dylla Abas ~

5 comments:

Natasha said...

dlu time praktikal, supervisor pesan.. kalau nak smangat dtg kerja, cuba tanam minat dgn kerja yg kite buat. atau, carik something yg kite rase x sabar2 je nk dtg kerja. contoh mcm sy, ade foreign worker minat la kat kite. tiap2 pagi die blanje air kotak. kahkahkah.. so cpt je nk smpai tmpat kerja.. adess.. =)

3no gr33ny said...

apa2 hal pun mesti ikhlas..barulah bersemangat..jangan lupa mulakan hari dengan senyuman

Anonymous said...

bela ikan kt meja :p

-noty br0-

MizzTina said...

bc tajuk terus nyanyi lagu britney spears.. haha.

anggap je tmpt bru tu mcm tmpt lama.. nt semangatla nk keje..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

setuju dgn mizztina anggap tpt baru mcm tpt lama