Pages

Wednesday 26 December 2012

Mencari Semangat Tahun Baru

Assalammualaikum W.B.T
Tinggal 4 hari lagi kita semua bakal meninggalkan tahun 2012. Perasaan untuk menyambut tahun 2013 nanti bercampur-baur. Salah satu daripadanya adalah rasa syukur yg tidak terhingga kerana masih dipanjangkan usia ** in shaa Allah akan dipanjangkan usia untuk terus beribadah kepada-Nya ** setelah pelbagai spekulasi tentang hari kiamat dibuat. Dan kita semua tahu bahawa semua andaian itu mitos semata-mata. Sesungguhnya hanya Allah saja Yang Maha Mengetahui.
Meninggalkan tahun 2012 dengan pelbagai kenangan manis yg sukar untuk dilupakan. Terselit juga beberapa kenangan pahit yg boleh dijadikan pengalaman dan pengajaran berharga di dalam kehidupan yg mendatang.
Bagi diri aku secara peribadinya, tahun 2012 merupakan tahun yg agak malap. Malap..?? Hehehe...malap sikit la kalau nak dibandingkan dengan tahun-tahun yg sebelum ni. Apapun, past is past. Apa yg dah berlaku tu memang tak boleh nak patah balik. Apa yg boleh aku buat adalah memperbaiki keadaan. Semoga tahun 2013 nanti akan memberi sinar yg lebih baik dalam hidup aku dan kita semua hendaknya...amin.
Yg paling penting, aku harus memulakan misi untuk mencari semangat bagi meneruskan kehidupan di masa depan. Hmm, mana nak cari semangat ni wehhh..?? Ada jual kat pasaraya tak..?? Huhu...sengal punya soalan. Hmm, apapun kena berbalik kepada fitrah manusia. Semangat itu lahir dari hati. Dan hati pula perlu dibersihkan terlebih dahulu. Dicuci. Di"vacuum". Di"polish". Bila dah bersih, barulah semangat itu mampu dilahirkan...in shaa Allah.
p/s : jadual awal tahun 2013 dah dipenuhi dengan undangan perkahwinan sedara-mara dan sahabat-handai  >_<





~ Dylla Abas ~

3 comments:

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kejap jer dh nk msk tahun baru kan

TiranaAduka said...

salam pg sabtu
Lihat post semangat yg hilang

Deq's Qienz said...

pntas masa blalu tinggalkan kite..hapi new year