Pages

Saturday 7 April 2012

Santai Di Hujung Minggu

Assalammualaikum W.B.T

Semalam tak sempat nak update entri. Tak tahu apa yg aku sibukkan sangat. Tapi, dari awal pagi, agenda department kami berjalan seperti biasa. Tazkirah mingguan kali ni diacarakan oleh ACAD Dept. Dan tajuk tazkirah kali ni berkaitan dengan ibadah Haji. Masa mula-mula dengar, perasaan aku biasa je. Tapi, bila orang yg berucap dah mula rasa sebak, tak pasal-pasal aku jadi sebak juga. Kalau ada kesempatan, aku akan buat 1 entri tentang input yg aku dapat ye.

Okay. Kembali kepada perkara asal. Hujung minggu kali ni aku bersantai di rumah je. Tak kemana-mana pun. Terasa nak balik kampung. Tapi, melihat keadaan bilik yg hampir menjadi huru-hara sebab seminggu tak berkemas, aku rasa lebih baik aku kemas bilik. Tapi, biasalah. Bila bekerja dalam bilik yg ada tilam dan bantal busuk, banyak bersantai dari bekerja la jawabnya...hahaha

Dari malam tadi aku dah merancang nak susun balik 'benda-benda' dalam bilik aku tu. Siap buat pelan lagi! Adoi...beria sungguh!! Tapi, malangnya....satu apa pun tak berusik lagi. Tengah kemas-kemas, terjumpa pula komik Lawak Kampus. Okay, berehat sebentar sambil membaca komik. Kalau setiap kali mengemas, aku terjumpa bahan bacaan yg tak sepatutnya, memang tak siap kemas la jawabnya.

Well..apa pun, terasa sangat bahagia dapat berehat di rumah hari ni. Cuti 2 hari boleh dimanfaatkan dengan tidur yg berkualiti. Hahahaha (",)

p/s : terpaksa bangun awal pagi tadi sebab dapat 'morning call' dari ibu tercinta...mak, kenapa la tak kasi chance kat kakak bangun lewat sikit..?? adess.....



4 comments:

3no gr33ny said...

huhu..sebegitulah biasa bila di hujung minggu..segala yang dirancang hanya terbeku..huhu..moga kita lebih tekad dalam membuat sesuatu =)

Hanie Dew said...

part yang paling best kalau mengemas adalah bila terjumpa barang lama yang kadang bole buat kite gelak sendiri.

pastu bila dah besepah pening tengok pastu bila dah habis kemas, mandi, tido...waahhh..heaven gilers..

tapiii...kes ko ni kemas tak habis. start pun tak. kann...hahahahhaa...

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : alhamdulillah...br semalam siap berkemas...lega tengok bilik dah tersusun cantik..eh, cantik ke..?? huhu :)

Dylla Abas said...

@Hanie Dew : hahaha..kalau terjumpa album gambar lagi xleh tahan..mmg mengimbas kenangan la jawabnya..

wehh..tapi dah siap kemas dah..br semalam siap nye..hoho :p