Pages

Monday 16 April 2012

Bila Adik Aku Dah Dapat Lesen Memandu

Assalammualaikum W.B.T

Dua-tiga menjak ni, bila berada di kampung, aku rasa relax sikit la. Mau tak relax, nak kemana-mana, panggil je adik aku yg bongsu tu. Orang baru dapat lesen kereta, mestilah teruja kan. Gila steering...huhu (",)

Nak dijadikan cerita, dua-tiga menjak ni juga aku ada masalah kesihatan plus sakit mata yg melampau. Jadi, agak sukar la nak memandu. Adik aku yg bongsu tu memang berkobar-kobar la nak memandu. Takpela. As long as aku jadi co-pilot, takde la risau sangat nak biarkan dia memandu.

Punya la excited budak tu, sampai termati-mati enjin masa keluar simpang. Dah tu, kalau tak ditegur, dibantainya gear 3 je sepanjang perjalanan. Masuk simpang gear 3. U-turn gear 3. Naik-turun bukit gear 3. Adoi...mau rosak gear box kereta macam ni..!!

"Kak, ada kereta kat belakang...macam mana ni..?"

Macam mana apa cik adik oii...drive jelah macam biasa. Bukannya orang kat belakang tu nak langgar kita. Hahaha...kelakar pula aku rasa. Excited...tapi panik lebih.

Terkenang balik zaman aku baru-baru dapat lesen kereta dulu, rasanya tak la teruk sangat sampai nak mati-mati enjin kot. Yg paling penting, aku tak panik.

"Ala, aku tak biasa bawa kereta besar. Ambil lesen dulu bawa kancil je..."

Dah tu...aku masa ambil lesen pakai Perdana V6 ke..?? Apa punya statement la..tak logik langsung. Tapi, semangat dia tu memang aku puji la. Walaupun kena marah, kena tegur, mati enjin, gabra, panik bla bla bla...tapi dia tetap nak memandu. Tak putus asa langsung

Bak kata mak, "lama-lama nanti Ekin pandai la bawa kereta macam kakak tu..." wahhh...ayat pujuk sangat mak bagi. Aku pun takde la pandai sangat bawa kereta. Boleh la daripada tak boleh langsung kan (",)


Muka teruja dapat drive laju kat hiway...hahaha :p

p/s : Nak dera adik aku drive kat kawasan yg selalu 'jam'...bagi dia experience lebih sikit..hehehe

10 comments:

Kazman / Sue said...

haaa3x... muka ceria dapat lesen yee... suruh la lalu kawansan jem 2-3jam... tgh muka dia balik.... haaa3x

maszull said...

assalamualaikum Mia...wah gembiranya adik mia bila dah dpt lesen memandu tu...:)

Zul fattah said...

haha.. adik popuan rupanya.. biase la tu.. lama2 ok r..

MizzTina said...

hahaha..akak smpi skang xbrani drive.. asek merempit je..

Rtp Farra Arisha said...

driving is so exciting! hehe me too can't wait to have driving license. :) tell to your sis, drive carefully and happy driving! :)

Kakzakie Purvit said...

Baru-baru dapat lesen mesti tegak je... tangan pun dua-dua kena lekat kat stereng...

Yumida said...

bagus klo mereka stil rs takut2...klo yg terlebih excited n saja mo tunjuk skill..tu yg bahaya tu..menyumbang kadar kemalangan jln ry

3no gr33ny said...

untung la dapat akak macam tuan hamba..cepat terror la hamba belajar kereta =)

Unknown said...

mmg excited tu nampak gayanya.. masa Queen mula2 dpt lesen dulu kebetulan pindah rumah.. dari rumah nak ke tempat keja mmg jem dan jalan berbukit2 plak tu.. mmg mencabar la lutut pun ketar je rasa bila smp kawasan jem dan berbukit-bukit tu.. tp skrg semua dah ok.. mmg kena ajar dan belajar bawa di kawasan yg banyak kereta dan jem.. dari situ InsyaAllah boleh jd pemandu yg cekap. hehehehe

Jai Montana said...

ceewahh...steady la adik baru dapat lesen..heheh...tetiba teringat zaman muda2 dulu baru bleh bawak keta...