Pages

Friday 12 July 2013

Kuih Raya Punya Cerita


 Masuk je bulan Ramadhan...berlumba-lumba la para peniaga kuih raya mencari rezeki
Kat tempat kerja aku ni...ada juga la beberapa staff yg dok promote kuih raya
Aku ni dah la jenis tak membeli kuih raya
Sebab family aku jenis makan kerepek, ketupat, lemang bla bla bla
Kuih raya ni macam tak berapa teringin sangat la

Tapi kalau ikutkan...masa kecik-kecik dulu aku makan je kuih raya
Sangat feveret kuih Makmur ** kalau korang pernah dengar la **
Lepas tu kuih Sarang Semut
Kuih Tart Nenas
Dan tak lupa juga kuih-kuih raya kampung
Kuih Loyang
Kuih Karas
Kuih Bahulu
 Entah kenapa makin dewasa makin tak mandang...kemain!
Sebab mak dah lama tak buat kuih raya kot ** alasan **

Sebab tu...bila ada orang nak promote kuih raya kat aku...
Aku mesti jadi mengelabah tak tentu pasal
Tak order susah...order pun susah...haish!
Apapun, sekarang ni aku hanya setia meng'order' tart nenas dari kawan baik aku je
Sebab kuih tu je yg betul-betul boleh buat aku rasa nikmat kuih raya (",)


p/s : korang suka kuih raya apa...?



~ Dylla Abas ~

No comments: