Pages

Monday 4 February 2013

Pilih Boss

Assalammualaikum W.B.T
 
Dalam tengah busy buat kerja hari ni, ada la perbualan-perbualan sumbang yg berebut-rebut masuk dalam telinga aku ni. Salah satunya topik Boss. Si Y tu ada la buat silap baru-baru ni. Dan kesilapan tu ada la melibatkan ex-boss aku. Tapi, si Y ni selamat la lepas di"cover" oleh ex-boss aku yg sangat berdedikasi tu ^_^
 
"Seronok la kalau dapat keje dgn Boss S tu...dah la baik, tak berkira, lepas tu jenis backing staff, buat kerja pun cekap, tau je dia macam mana nak selesaikan masalah..."
 
Aku sengih jelah. Diorang dok puji-puji ex-boss aku. Dan aku akui, semua tu betul. Ex-boss aku memang boss terbaik yg pernah aku kenal. Aku enjoy gile masa kerja dengan dia dulu. Tapi, nak buat macam mana kan. "Jodoh" tak lama dengan dia. Sekarang ni kat department baru kena independant. Tak boleh nak berharap dengan boss sekarang. Dia pun baru je join company ni. Banyak benda dia kena belajar. So, I have to do my part alone. Sedih =(
 
 
p/ s : kalau diberi peluang pilih boss...memang aku nak pilih ex-boss aku jadi my boss forever >_<
 
 
 
~ Dylla Abas ~

14 comments:

nabila biela said...

seb bek pilih jd boss...jgn jd BF sudah..haha

3no gr33ny said...

sikap majikan terhadap majikan sangat perlu dititikberatkan kerana dari situ timbul motivasi pekerja utk bekerja

IntaNBerliaN said...

mmg best kalau kerja dgn boss cam ex boss dylla.. dulu akak pun pnh keje n bila tukar boss baru tu cam skima sikit.. boss lama tu sempoi.. hihii

Cik Rose said...

tak mau bandingkan bos dgn ex boss.. tak baik.. hihii.. (gurau je) kalau dapt yg sporting,, kita lagi semangat kan nak kerja :)

Dylla Abas said...

@nabila biela : haru! huhu :p

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : ye betul...setuju!

Dylla Abas said...

@IntaNBerliaN : kan...kalau boss sempoi seronok rasanya nak dtg kerja :)

Dylla Abas said...

@ros_reeza : alaaa...bkn nk bandingkan..err,tak sengaja..hee >_<

MizzTina said...

jujur akak ckp, bos akak yg skang xbest langsung..depan je baik, tp talam dua muka ni..

Unknown said...

boss Queen kaki kondem staff.. betulla.. kalau dpt pilih boss sendiri kan best.. hehehe

Anonymous said...

kalau keje dgn boss yg baik ni mmg seronokkan

Dylla Abas said...

@MizzTina : x bestnya bos mcm tu..

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : hee..best kan :)

Dylla Abas said...

@Kesuma Angsana : betul ^_^