Pages

Thursday 28 February 2013

Kubur


Bismillahirrahmanirrahim


1) Aku adalah tempat yang paling gelap di antara yang gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJUD

2) Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan berSILATURRAHIM 

3) Aku adalah tempat yang paling sepi, maka ramaikanlah aku dengan perbanyakkan  membaca AL-QUR'AN

4) Aku adalah tempatnya binatang-binatang yang menjijikan, maka racunilah ia dengan amal SEDEKAH

5) Aku yg menyempitmu hingga hancur bilamana tidak Solat, maka bebaskan sempitan itu dengan SOLAT

6) Aku adalah tempat untuk merendammu dengan cairan yang amat-amat sangat sakit, maka bebaskan rendaman itu dgn PUASA

7) Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"


p/s : credit to Nurul Firdaus (Cik Biru) for this reminder ^_^




~ Dylla Abas ~

8 comments:

ayut said...

ayuh kita praktikkan bersama,,....perkongsian yg menyedarkan..insha Allah...

nini said...

thanks Dilla....=D

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

perkongsian yg baik ni dyla...tengs sharing

Hanie Dew said...

like this entry much.walaupun dah bnyak kali dr merata tmpt tapi tetap alpha. =p.

ps: tapi takpe,walau xde bakat, tp skill bole diasah.

Dylla Abas said...

@ayut : in shaa Allah..sama2 la kita beringat ye :)

Dylla Abas said...

@nini : welcome sis >_<

Dylla Abas said...

@Wanieys a.k.a IbuQalief : sharing is caring :)

Dylla Abas said...

@Hanie Dew : hee..kannn :)

p/s : jom kita asah bakat..pasni bleh share gmbr yg cantik2..