Pages

Wednesday 14 March 2012

My 4 Years Old Son

Kahwin pun belum ada hati nak mengaku ada anak. Yelah..yelah...ni nak cerita pasal anak buah aku. Anak abang aku. Kiranya anak aku la juga kan (",)

Azeem dah pun mencecah usia 4 tahun pada 1 Mac yg lalu. Tapi, minta maaf la ye...peram lama sangat entri ni. Actually tunggu kakak ipar email gambar Azeem potong kek. Baru dapat tadi. Sebab tu baru tulis entri ni hari ni ** alasan sgt!!! **

Aku pun sebenarnya tak sempat nak ke rumah abang aku untuk raikan harijadi Azeem. Jadi, hanya sekadar telefon dan bertanya khabar jelah. Tapi, minggu lepas aku sempat jumpa Azeem. Tu pun sebab kebetulan kat rumah diorang ada kenduri kahwin, dan aku dijemput sekali untuk hadirkan diri.

Aku : Azeem dah umur berapa tahun sekarang...?

Azeem : 4 tahun la makngah!

Aku : Betul ke 4...bukan 3...?

Azeem : Bukan....

Aku : Kenapa cakap bukan...??

Azeem : Yelah...Azeem punya kek hari tu ada 4 je lilinnya...

Aku : Oh, dah pandai mengira anak makngah ni. Bagusnya! Ni berapa...?? (sambil tunjuk 7 jari kat depan Azeem)

Azeem : Ish...makngah kira sendiri la. Dulu makngah tak belajar ke masa kat sekolah...??




Bertuah punya anak buah...!! Dia boleh sound aku macam tu pula kan. Sabor jelah. Memang mulut Azeem ni becok sangat. Cakap macam orang tua. Tak pelat langsung. Tapi, longhat more to Kedah. Nak buat macam mana...dijaga oleh kakak kepada kakak ipar aku. Memang 'Kedah' la hasilnya...huhu :p


p/s : tapi kalau balik kg perak...Azeem ni reti lak tukar loghat kan..bodek opah sgt tau!!






6 comments:

Ce'gu JAERA said...

wakkakakakaka.. kelakar la plak... last2 mak ngah dia yang terkena... hhihihi.. bijak betul azeem ni..

3no gr33ny said...

huhu..comel je bila dgr budak2 yang ada dialek negeri ni bercakap..nak2 pulak kalo yang petah..

tuan hamba bila pula ni nak ada anak?? heheh

Eera Shera said...

haha cian makngah..bdk2 bsr mcm ni dah pandai menjawab dah..mmg kelakar

Ezad Skytech said...

hee...mak ngah dia pulak yg terkena ye...hee~

MizzTina said...

hahaha..kan dh kena!!

Aien Not Alien said...

kita pun mak ngah jugak...hihi..


pandai azeem suruh mak ngah dia mengiraaa... :)