Pages

Wednesday 7 March 2012

Apala Boss Ni...!!

Bos kat tempat kerja aku sekarang ni sangat la kelakar ** pendapat peribadi aku la ** Bagi aku, dia memang seorang bos yg sangat efisyen, berdedikasi, bertanggungjawab dan paling sporting antara semua bos yg ada kat sini.

Bos ni ada habit yg aku tak rasa pelik walaupun berulang kali berlaku benda yg sama. Nama pun habit kan. Antaranya, dialog-dialog bos yg selalu buat kitaorg terdiam tapi akan ketawa kemudiannya.

1. Bila bos nampak kitaorang berkumpul depan PC sesiapa pun, dia mesti akan tanya, "Hah...siapa menang..??" Macam la kitaorang tengah tengok football match!

2. Bila bos ada cerita/berita untuk kitaorang, dia mesti keluar dari bilik dia sambil sengih-sengih, lepas tu cakap, "Kamu nak tahu tak..." Gosip sangat bos ni!!

3. Bila setiap kali bos nak makan kat meja kosong depan aku ni, dia mesti akan cakap, "Saya makan kat sini boleh tak..? Bilik saya tu sejuk sangat la. Beku sambal ikan bilis ni dibuatnya..." Erkk...?? Pulak!!

4. Bila bos nak balik awal, dia keluar-masuk bilik dia beberapa kali sebelum beritahu, "Saya nak keluar ni. Ada hal sikit dekat bla bla bla...kalau sempat saya masuk la ofis balik ye..." Memang tak muncul-muncul dah dia lepas tu!!

5. Bila bos suruh aku tunjukkan masalah dalam sistem yg aku kurang faham kat PC aku ni, sambil dia berdiri belakang aku, dan aku yg kadang-kadang tersilap klik, dia mesti cakap, "Saya makan nasi la..." Adoiii...saya nervous la bos berdiri belakang saya!!

Haa...tu antaranya. Ada banyak lagi. Yg paling best, bos bila nak panggil staff dia yg perempuan mesti akan jerit, "makwe!" Dah la kitaorang bertiga pandang-pandang...bos panggil makwe yg mana satu ek..?? Hahaha...tapi, bila ingat balik 5 perkara tu pun dah buat aku gelak sorang-sorang. Bos..bos...macam-macam hal la...!!!

p/s : 1st time dapat bos lelaki...macam ni rupanya (",)

26 comments:

MizzTina said...

bestnya..

Ce'gu JAERA said...

Makkk aiii.. Bestnya dapat boss yang spoting dan kelakar kan.. Hehe. Mmg pekeja pempuan suka dgn boss lelaki.. Kalau pekeja lelaki plak mostly suka dgn boss pempuan. Hehe

Slmt pg adik ku.. Moga comel2 selalu ya.. Weee

Blog Cik La said...

lelaki jadi boss lagi ok dari perempuan jadi boss..^^juz pendapat sy..

3no gr33ny said...

seronoklah tuan hamba bekerja dek mendapat bos yang baik hati dan penuh unsur kecindannya

Eera Shera said...

mcm comel je perangai bos akk tu haha. sy suka kalo ketua lelaki. kalo die baik la. kalo pompoan cerewet, leceh.

Eera Shera said...

mcm comel je perangai bos akk tu haha. sy suka kalo ketua lelaki. kalo die baik la. kalo pompoan cerewet, leceh.

Kancil 8349 said...

perkara 1 hingga 3 tu selalu buat kat staff saya dulu tapi 4 hingga 5 tu ndak pernah buat...heheheh...apapun best dapat boss yang sporting...tapi jangan potong spring plak...dah baik ambil kesempatan...(sekadar nasihat)...harus ingat...boss tetap boss...tentu dia ada egonya sendiri..hari nie dia okay...esok lusa meletup...hehehehe

Hanie Dew said...

yup semestinya bos lelaki lagi best sbb tak cepat hangin. tak fussy. bertuah dpt bos lucu macam tu. hehee.

Ezad Skytech said...

wahhh..best betul dpt boss yg betul2 sporting mcm tu..kelakar pulak tu...heee~

Dylla Abas said...

@mizzkechique : best sgt2..!!

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : hehe...tulah..my frens pun ramai yg ckp mcm tu...boss lelaki ni best sbnrnya :)

Dylla Abas said...

@nUr aDiLa : hmm..betul tu...lelaki jarang yg cerewet mcm perempuan kan..

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : alhamdulillah...semangat bekerja tu harap2nya kekal la sampai bila2 bila dh dpt boss yg sporting mcm ni kan :)

Dylla Abas said...

@Eera Shera : hahaha...kalau dia buat perangai kalut dia lagi la rasa mcm budak2...comel kot..huhu :p

Dylla Abas said...

@Kancil 8349 : baekkkk cikgu...sy akan ingat nasihat cikgu tu (",)

Dylla Abas said...

@Hanie Dew : bila bekerja dgn bos lelaki baru la nak perasan yg bos perempuan ni sebenarnya mmg cepat naik angin kan...

Dylla Abas said...

@Ezad Skytech : mmg best...bertuah dpt bos mcm ni :)

Ce'gu JAERA said...

mana la adik aku menghilang ni yaaa.... Busy nya sangat2...

Dylla Abas said...

maaf ye abg...mmg sgt busy ni...hujung bulan ada audit..banyak benda nak kena settle ni..tapi akan cuba update sekerap yg mungkin (",)

Si BuDaK KaChAk said...

bestkn klu bos tu laki....bleh kawtim punye...hehehe

Muna rahimah said...

Handsome tak bos tu ? hehehe

Jue said...

aku baca pe ko tulis pun dah dah dapat bayangkan betapa bestnye bos ko wp perangai dia cenggitu haha

sbb bos aku yg lelaki dulu mmg best..skrg aku handle bos perempuan

#pengsan

Dylla Abas said...

@Si BuDaK KaChAk : sgt best...kdg2 nak komplen apa2 pun cakap je..bos mesti layan punya la..hehe :)

Dylla Abas said...

@Muna rahimah : err..hensem..?? hmm...sweet la..hahahaha

Dylla Abas said...

@Jue : well..dulu kt tmpt lama dgn bos pompuan mmg selalu rasa nak pegnsan

skrg dpt bos lelaki mmg terbaekkk la (",)

Aien Not Alien said...

best kalau dapat bost sporting ni, tidaklah tegas 24jam, lemah nak mengadap 6hari seminggu...


atas saya ada 2 org bos...dua2 lelaki, dua2 perangai berbeza, agak sporting dan agak tegas...so so je... best tak best kerja ajelahhh...hehe