Pages

Tuesday 2 October 2012

Datang Dan Pergi Lumrah Hidup

Assalammualaikum W.B.T
 
Lama tak menjenguk blog ni. Lama juga tak buat aktiviti BW. Kenapa...?? Hmm...entah la. Semenjak duduk kat department baru ni, idea untuk update entri langsung takde! Mati kutu terus. Otak semakin tepu...hehe >_< Bukan takde perkara yg nak dikongsi. Tapi, bila nak mula menaip je, mula la rasa tak senang duduk. Macam ada je mata-mata yg memandang. Padahal takde siapa pun yg pandang. Masing-masing sibuk dengan kerja masing-masing. Aku je yg sempat nak curi-curi online FB la...YM la..BLOG la...itu la...ini la...bosan wehhh kalau asyik menghadap kerja je. Mata ni sesekali nak juga berhibur. Tengok benda-benda lain selain dari angka-angka yg memeningkan kepala ni.
 
Pagi tadi, pertama kali aku terlibat dalam department meeting untuk department baru ni. Takde isu yg aku ketengahkan walaupun dalam kepala dah list kan semua benda yg aku tak puas hati. Tak puas hati kenapa pula ni Dylla...?? Err...takde la tak puas hati sangat. Cuma nak clarify tentang tugas aku kat department ni je. Tengah dok fikir nak cakap atau sebaliknya, tetiba je Bursar ** bos besar department ni ** buat announcement yg mengejutkan.
 
"To be fair to everybody here...yes, I'll resign and my last day should be the end of this month."
 
Walaupun pada awalnya aku mengharapkan Bursar akan remain sebagai Bursar di sini, tapi aku menerimanya dengan hati yg terbuka. Kecewa?? Sikit la. Dia la satu-satunya harapan yg menguatkan semangat aku untuk cuba menyesuaikan diri di department baru ni. Dan bila dia takde nanti...? Apa yg boleh aku buat...? Takkan la merayu supaya dia tak payah berhenti. Hmm, bak kata en.Hisham ** one of the H.O.D here ** "people come, people go..this is life..." Dan aku terpaksa bersetuju kerana memang itulah kenyataannya. Semua orang akan pergi. Pergi dengan pelbagai cara dan sebab.
 
Apapun, aku doakan semoga Bursar akan sentiasa berjaya di dalam kehidupannya walau apa jua yg dia lakukan. Banyak nasihat yg dia tinggalkan kat aku. InsyaAllah, aku akan pegang kata-katanya selagi aku masih di sini.
 
 
p/s : harus lebih kuatkan semangat untuk bekerja tanpa Bursar. Alaaaa...nanti nak mengadu kat siapa pula..???
 




~Dylla Abas ~ 

5 comments:

3no gr33ny said...

sabarlah sahabat..semoga ada pengganti tempat mengadu nanti

MizzTina said...

bykkn bersabar ye.. :)

akak ada kan.. =)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sabar bebanyak yer dylla....sementara nk biasakan diri mmg rasa mcm tuh

IntaNBerliaN said...

alahaiii sabar yer... boss plak nk bhanti...

Deq's Qienz said...

sabar bebyk yerr..ujian semua tuh..maaf sis saya pon dah agak lama tak singgah sini :)