Pages

Tuesday 15 December 2020

'Dylla On The Blog' Kembali

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada diriku sendiri, selaku tuan tanah, dan juga buat semua Follower yang masih sudi meluangkan masa untuk membaca di blog ini.

Lama betul aku menyepi dari dunia blog. Setiap hari terasa nak buat comeback. Tapi, alasan utama yang menghalang adalah masa. Sejak berkahwin dan memiliki zuriat sendiri, masa yang ada terasa begitu terhad. Aku masih lagi dalam proses menyesuaikan diri dengan rutin harian hidupku.

Lama kan nak ambil masa untuk suaikan diri ni..?

Sebenarnya, proses penyesuaian diri ni bukan boleh dibuat dalam seminggu dua. Bagi aku, ia memerlukan tempoh yang panjang. Masakan tidak, setiap kali rasa dah boleh suaikan diri, setiap kali itulah akan ada rutin baru yang bertandang.

Makanya, terpaksalah aku menyusun semula rutin tersebut. Bagi aku, cabaran untuk menyesuaikan diri inilah yang mematangkan aku. Aku bahagia dengan kehidupan sekarang.

Pahit, manis, suka dan duka sepanjang tempoh bergelar seorang isteri dan ibu, menjadikan aku wanita terbahagia. Alhamdulillah, semakin panjang tempoh perkahwinanku dan encik suami, semakin aku mengenali dirinya.

Benarlah, Allah SWT. akan memberikan kita jodoh yang amat melengkapi. Aku, di saat badai datang melanda, encik suamiku-lah penyelamatnya. Peribadinya yang tenang, berhemah dan lemah lembut, mendidik aku untuk menjadi seseorang yang lebih sabar.

Jika menilai sendiri perubahan yang ada pada diriku, benar, memang banyak sekali perubahannya. Terima kasih Allah. Terima kasih encik suami. Aku tidak berbangga dengan apa yang aku ada, tapi aku bersyukur dengan apa yang dikurniakan untukku. Amat bersyukur.

Banyak lagi perkongsian tentang keluarga kecilku yang ingin aku coretkan. Semoga perkongsian itu nanti akan memberi manfaat buat kita semua. Mudah-mudahan.

Six years and forever, in shaa Allah.


Loves,
Dylla Abas

  

No comments: