Pages

Thursday 28 July 2011

Saya BANGGA Saya Anak MALAYSIA..!!!


Jersi Skuad Harimau Malaya

Uish..bukan main lagi tajuk entri..!! Siapa yang tak bangga jadi anak Malaysia, kan..? Negara yang mempunyai pelbagai kaum dan hidup harmoni sesama kita. Tambahan pula sekarang ni Pasukan Harimau Malaya sedang bertungkus-lumus berjuang di Stadium Bukit Jalil tu. Memang bangga la jadi anak Malaysia.

Tadi, masa jengah blog bro Ben Ashaari aku terbaca 1 entri ni. Dalam tu bro Ben tulis, manusia ni memang suka buat propa terhadap manusia lain. Contohnya artis Malaysia la. Masa artis tu tengah naik namanya, dia dipuji-puji, disanjung-sanjung. Tapi, bila dia buat silap sikit je, habis semua hal dalam-dalam artis tu nak dipukul-canangkan. Tak baik camtu kan. Mengaibkan manusia ni berdosa tau.

Untuk kaitkan entri bro Ben tu dengan entri aku malam ni, pasal skuad kebangsaan kita la. Sebelum skuad kita jadi seperti hari ini (terutamanya malam ini..!! go Malaysia go..!!)...mereka dikritik hebat oleh rakyat Malaysia sendiri. Macam-macam yang diorang cakap. Jaguh kampung la..itu la..ini la. Sekarang ni, skuad Malaysia dipuja-puja (memang la barisan pemainnya pun dah bertukar..). Sampaikan aku pergi kemana saja, mesti nampak orang pakai jersi Harimau Malaya tu (termasuklah seorang housemate aku...)

Jersi Kedua Skuad Harimau Malaya
p/s : Skuad kita pakai jersi kedua malam ni (",)
Yang paling best masa aku keluar nak beli burger tadi. Abang yang jual burger tu kelam-kabut siapkan burger aku, semata-mata nak tengok match malam ni. Perghhhh..sebenarnya aku memang respect la kat penyokong Malaysia. Walaupun korang pernah kutuk-kutuk skuad kita, tapi korang juga yang sokong mereka. Salute arr beb!

No comments: