Pages

Tuesday 31 July 2018

4 Tahun Menyepi, Tup-Tup Dah Ada Anak

Assalammualaikum wbt.

Sepanjang tempoh mencari "inner peace" ni, aku sebenarnya busy dengan kehidupan seharian.
Ditambah pula dalam tempoh 4 tahun ni, aku bekerja di syarikat yang berkaitan dengan 
industri Oil and Gas, jadi masa yang ada tu amat la terhad untuk aku jadikan blog ni sebagai
medium luahan perasaan aku.

Selama menyepi ni, banyak fasa-fasa yang aku dah lalui.
Fasa menjadi seorang isteri.
Fasa menjadi seorang ibu.
Alhamdulillah.
Walaupun agak kelam-kabut, tapi berkat doa dari mak dan ayah, aku mampu teruskan
hidup dan uruskan semuanya dengan baik.

Ada juga kawan-kawan blogger yang menjadi kawan di Facebook.
Jadi, mereka ni pasti la tahu perkembangan hidup aku (badan je tak mengembang).
Terima kasih kerana masih sudi berkawan denganku.. lappppp uolls la!

Eh, lupa pula nak cerita perihal anak.
Ya, anak aku yang seorang tu dah berusia 3 tahun. Alhamdulillah.
Sihat tubuh badan. Sihat semuanya.
Dia anak lelaki yang membesar bagai juara gituuuuu..

Tapi, manjanya ya ampunnnnnnn.. terlampau sangat!
Sebenarnya, dia sama je macam aku.
Cepat panas, cepat sejuk.
Cepat merajuk, cepat pula terpujuk.
Alhamdulillah, menjaganya tak pernah terasa bagaikan beban.
Jarang sekali menimbulkan masalah.
Sehinggakan pengasuh di taska teramat sayangkannya.

Kini, di usia 3 tahun, dia baru saja memulakan fasa bercakap.
Setiap hari ada je perkataan baru yang menghiburkan.
Allahu, bila bercakap perihal anak ni memang takkan habis kan.
Mungkin kena sambung di entri yang lain.


~ Dylla Abas ~


No comments: