Pages

Thursday 10 October 2013

Nostalgia Kantin Sekolah


Bila sebut tentang kantin sekolah..apa perkara pertama yg terlintas kat kepala korang..??
Kalau tanya aku..dah tentu perkara pertama ialah nasi lemak
Boleh..??
Huhuhu >_<

Disebabkan aku pernah bersekolah di 6 buah sekolah yg berlainan
Jadi pengalaman tu memang berbeza la di setiap kantin sekolah yg pernah aku terokai
Amboiiii...terokai sangat!!

Masa sekolah rendah...kantin sekolah memang bertindak sebagai sebuah kantin jelah
Datang kantin hanya pada waktu rehat
Dan dengan satu tujuan je...makan!
Bila dah masuk sekolah menengah...baru la kantin tu jadi multi-function
Kat kantin la tempat aku makan
Kat kantin la tempat aku buat study-group
** tak boleh buat study group kat library sebab group aku tersangat la bisingnya **
Dan kat kantin tulah tempat aku melepak

Yg pasti menu kat kantin sekolah tu
Walaupun di 6 buah sekolah yg berlainan
Nasi lemak juga yg jadi pilihan
Padahal bukan suka sangat makan nasi lemak
Cuma keyakinan untuk mencuba menu lain tu agak terbatas
Jadi...nasi lemak la pilihan selamat

Bila datang kantin dengan tujuan melepak
Masa tulah aku suka cuci mata
Ramainya "couple of the year" dok bercengkarama kan
Kuikuikui
Lepas tu dok gelak sorang-sorang bila membayangkan...
kalau la ayah aku tahu aku buat perangai macam tu juga..sumpah kena sembelih!

Apapun...nostalgia kantin sekolah tu antara nostalgia yg aku tak boleh nak lupakan
Banyak juga kenangan dengan pakcik dan makcik kantin
Bila kamceng dengan diorang..mesti la dapat habuannya kan..??
Itulah aku...hoho ^_^


p/s : teringin nak terjah balik semua kantin sekolah aku dulu



~ Dylla Abas ~

No comments: