Pages

Thursday 31 October 2013

Interview Punya Cerita


Baru-baru aku ada menghadiri satu interview di sekitar Bangsar
Dah lama tak di"interview"kan
Ada la rasa lain macam sikit...nervous kemain
Tapi, bila dah sampai sana
Sempat pula berbual dengan beberapa candidates lain
Terus rasa okay
Confident naik mendadak..cheh!

Ada 3 orang je candidates masa tu..termasuk la aku
Hari sebelum tu dah ada 6 candidates lain
Ramai juga la candidates yg nak merebut satu post ni
So..peluang tu tak la setinggi mana kan
Apapun, rezeki tu Allah S.W.T dah tentukan
Kalau ada rezeki aku kat situ...maka ada la jawabnya
Kalau takde..redha jelah
Cari rezeki kat tempat lain (",)

Candidate yg pertama tu di"interview" selama hampir 20 minit
Aku lega juga la dengan keadaan tu
Tak lama untuk di"interview" tu adalah perkara yg baik
Hoho >_<

Tapi..........
Tak sangka bila tiba giliran aku
Terpaksa mengambil masa selama 1 jam 15 minit!
Tudiaaaa..kemain lama aku kat dalam bilik interview tu
Aku pun pelik kenapa lama sangat
Banyak benda yg aku tanya agaknya
Aku pula yg jadi tukang interview.. kah!

Isnin lepas, aku terima call dari company tu
Mengatakan aku telah disenarai-pendekkan
Tapi, kemungkinan aku tak dapat la post tu
Sebab ada candidate lain yg lebih baik dari aku
Baru je nak rasa kecewa..tetiba dia suruh aku datang keesokan harinya untuk 2nd interview
Aku rasa pelik gile masa tu...berjaya ke tak sebenarnya ni..?
Bila dia explain..baru aku faham
Ada special request dari department lain yg memerlukan staff baru
Dan aku telah direkomenkan untuk mengisi "special request" tu

Jadi...kiranya aku dapat la kerja kat sana..?
Wallahu'alam
Tak berani nak cakap berjaya atau tak
Cuma, aku rasa bertuah juga la sebab dipilih untuk direkomenkan
Tunggu jelah call dari diorang sehari dua ni
Kalau ada..alhamdulillah
Kalau takde..aku takkan berputus asa
Rezeki tak datang bergolek kawan!


p/s : tetiba je rasa nak tukar angin (",)



~ Dylla Abas ~

 

No comments: