Pages

Saturday 1 June 2013

Kisah Si Mesin Jahit


Dah lama tak update blog malam-malam macam ni kan
Sambil-sambil makan...sambil-sambil online..sambil-sambil update
Al-kisahnya, semalam aku ke rumah abang yg terletak di Puchong
Gigih juga ke sana sebab mak dan adik aku dari Kemaman tu ada
Satunya sebab memang nak jumpa anak buah yg lagi sorang tulah
Satu lagi sebabnya si mesin jahit tu haa...teruja!

Sampai-sampai je umah abang, soalan pertama aku pasal mesin jahit
Haa..nampak keterujaan di situ..??
Tapi, sebelum sempat mencapai mesin jahit tu...
aku dah diserbu oleh anak adik aku
Lama juga la tak jumpa dia
So...peluk-peluk kejap...cium-cium kejap...dah habis lepas rindu semua...
baru aku teruskan balik agenda yg tertunda tu




Taraaaa...ini la dia mesin jahitnya
Model : Singer 6180
Ni je yg termampu nak beli buat masa ni
Nanti bila dah jadi tailor...eh..?? hahaha
Nanti bila dah jadi tailor..boleh la beli yg lain pula (",)
Yg bestnya, kakak dan adik ipar aku pun teruja juga
Masing-masing dok sibuk-sibuk nak tengok aku rasmikan mesin jahit tu
Hehehe...kelakar pula rasanya bila semua orang teruja
Padahal mesin jahit je pun!




Antara contoh jahitan yg aku dah test
Untuk model 6180 ni..ada 80 jenis jahitan!
Kalau tak cukup juga tak tahu nak cakap la kan
Jadi, lepas ni...aktiviti menjahit aku akan menjadi lebih efisyen..huhu (^_^)


p/s : ada kawan ofis yg suruh belajar jahit baju melayu...wah, kena belajar ni!!



~ Dylla Abas ~

No comments: